Kiegészítés: INTERJÚ!!!

2013.01.30 15:00

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem nagyon érdekelnek a tetoválások. Biztos sok ember megtapasztalhatta már, hogy milyen a kínzó fájdalom, de most egy kicsit átkukkantunk a másik oldalra, vajon mit érez tetoválás közben az alkotó? Erről kérdeztem egy barátomat, aki bár nem ezen a területen dolgozik, de hobbiból imád ismerősei bőrére varrni.

 

                             

Nos, engem az a kérdés foglalkoztat a legjobban, hogy hogyan jöttél rá, hogy ezt szereted csinálni, ha előtte még nem csináltál ilyet?

- Ez véletlen jött, bár mindig szerettem rajzolni, a katonaság után egy barátom találta ki, mert ott látta,hogyan csinálják (még rottling ceruzás walkman motoros házi géppel és tustintával)...Szóval leszerelés után eldöntöttük,hogy kipróbáljuk, persze egymáson....Így kezdődött...még 95-ben csináltam az elsőt, annak akivel kezdtük...meg néhány havernak. Aztán hosszú évekig el lett felejtve, majd 99-ben elköltöztem Debrecenbe, ahol az akkori sógorommal nyitottunk egy tetováló szalont, de fél évre rá be lett zárva, mert ellinkeskedte a sógorom az egészet és besokalltam. Hazajöttem vissza Lánycsókra és újra pár évre feledésbe merült a tetoválás. Aztán úgy 4 -5 éve újra elővettem a gépet és azóta igyekszem a tudásomat gyarapítani. :)

És milyen lett az első műved? Meg voltál vele elégedve?

Nagyon rossz ...tehát nem. Túl kezdetleges volt a tecnika és nulla a tudás. Kezdetleges nonfiguratív minták voltak ezek...Bár az enyémet én terveztem az akkoriban menő filmnek számító Alkonyattól pirkadatig főszereplőjének tetoválása alapján. Ma is hordom még... Remélem hamarosan elfedjük valami szép mintával...Vannak már terveim de még nem éles a kép. :)

Gondolom azóta szereztél sok tapasztalatot, mert a mostani tetoválásaid lenyűgözőek! Mennyi idő kellett, míg elérted ezt a szintet? És az új tetoválást kivel fogod csináltatni?

- Tapasztalatot mindenképp...tudást már kevesebbet. Úgy gondolom saját magától az ember nem fog olyan szintre fejlődni, amit szeretne. Mindenképp szükséges a mások tudása, tapasztalata ahhoz, hogy magasabb szintre léphessünk. Ez egy olyan szakma, ahol az ember holtig tanul, ahol mindig lehet jobbnak lenni. Jó lenne igazi mesterektől tanulni, tapasztalatot átvenni. Nem lényűgözőek a munkáim, teljesen középszerűek, éppen a tudás hiánya miatt, de remélem ez változni fog...Én azt mondom az a jó tetováló, aki képes a változásra, fejlődésre. Az öcsémmel fogom csináltatni mindenképpen, mert ő nagyszerű tetováló, aki nap mint nap óriásit fejlődik...hiába még fiatal! :)

Ahogy ezt elolvastam, rögtön az jutott eszembe: Hát igen, ezek a szavak egy maximalista ember szavai. Jól gondolom?

Inkább szeretnék maximalista lenni! :)

- Milyen típusú tetkókat szeretsz csinálni?

Amelyikben van kihívás! Nem unalmas. Mindegy milyen típus csak a gazdájának örömet szerezzen és már szerettem is csinálni. De alapjában a fekete nonfiguratív, amit nem szeretek a sok fekete betöltést...az untat és fáraszt :)

Mit gondolsz, meg tudod előre jósolni egy adott személyről, hogy mennyire bírja a fájdalmat?

- Ha elkezdem a varrást az első fél percben meg nagyjából. :)

Mik a terveid a jövőben? Megpróbálkozol még egy szalonnal?

Mindenképpen fejlődni folyamatosan, ez a legfontosabb a jövőre nézve. Jó lenne szalonba dolgozni, ott tanulni egy mestertől. Saját szalon nyitása az nem hinném,hogy megvalósítható egyenlőre.

- Hát, akkor ez úton sok sikert kívánok a továbbiakban és köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre!

- Én köszönöm a lehetőséget! 

 

Ha megszeretnéd nézni a többi fotót a tetoválásokról és szeretnél kapcsolatba lépni vele, kattints erre a linkre: 

www.facebook.com/media/set/?set=a.158351874216119.41625.100001239214775&type=3

 

Hasonló cikkek: 

Interjú egy ígéretes modellel

Fizikális fájdalmaid vannak a munkától vagy a stressztől? Fordulj Angélához!